Saturday 30 March 2013

My first

Hi and hello! I am back again. This time I will switch and write in Swedish as I am taking part in a CC over at Scraplagret. Feels a bit nuts writing in English while I'm playing along at a Swedish event. So over to Swedish if I remember how to write in that language. LoL

Ok, här kommer mitt första kort för årets CC hos Scraplagret. Perfekt timing eftersom jag inte mår så bra och det ger mig något annat att tänka på än den förbenade värken. Utmaning nummer 6 går ut på att använda sig av "vitt"=tomt utrymme på sitt kort. Inte min normal grej men någon gång ska vara den första. :)


Jag har använt mig av den digital stämpel från Teddy Bo och färglagt den med mina Letraset Markers. (Pro och trimarkers). Även vimplarna är färglagda med samma pennor. Eftersom man nu ändå ska utmana sig själv då och då så lät jag bli allt vad mönsterpapper heter den här gången och använde bara cardstock som omväxling och det var riktigt kul. Får nog göra något mer försök med denna teknik. Dies som jag använt är från Magnolia (vimplarna), Memory box (molnen) och CC designs (gräset). Genomskinliga alfastickers från Cosmo Cricket tror jag...

Passade också på att slå två flugor i en smäll då jag behövde ha ett grattis kort till en nyfödd liten kille. En bra stil till ett bäbiskort tyckte jag. Nu är det dags att fortsätta skapandet, undra vilken utmaning jag ska ge mig på den här gången?

Kram
Marie

3 comments:

Karen Petitt said...

Beautiful card, wonderful colouring, love the layout and the bunting! Karen x

Stephi said...

härligt skapat, ett kort som gör mig glad.
Tack för din medverkan, lycka till

Nenne said...

Det här är supersnyggt! Fin färgkombo, roliga tekniker, proffsigt färglagt, välarbetat kort! Aj lajk!